صدوقی با اشاره به این نکته که از روز اول ایجاد این مرکز تاکنون فقط زبان فارسی پشتیبانی شده است، گفت: از امروز کسانی که سیم کارت فارسی را داشته باشند می‌توانند از امکانات دو زبان انگلیسی و عربی نیز در سیم کارت گردشگری استفاده کنند. این توافق با همکاری راهبردی همراه اول و سازمان میراث فرهنگی از این بابت شروع شد تا بتوانیم با استفاده از تجربه فعالان گردشگری یک سیم کارت گردشگری تعریف و از مزیت آن به عنوان چیزی که لازم بود استفاده کنیم. 


وی افزود: از ابتدای تهیه این سیم کارت تا مراحل سرویس دهی در روز چیزی حدود 1800 تماس داشته‌ایم. 

نماینده شرکت همراه اول این سیستم را هوشمند دانست و تأکید کرد: پیام و مکالمه برای سرویس‌دهی به گردشگران در هشت مرکز قابل ارائه است. 


وی افزود: امروزه با ارائه خدمات باند پهن یا نوترینو زمینه ارائه خدمات بهتر فراهم می‌شود. با سیم کارت گردشگری پرتال گردشگری قابل استفاده می‌شود و همه خدمات گردشگری در این حوزه ارائه می‌شود. 

صدوقی بازده مجازی در این زمینه را بسیار حقیقی دانست و افزود: همه آنچه صنایع دستی، امکانات و خدماتی که به گردشگران قابل ارائه است آن‌ها می‌توانند دریافت کنند. همچنین پیش‌بینی شارژ اولیه و سه گیگا بایت دیتا قابل ارائه است. 

وی از پیشنهادات فعالان گردشگری در این زمینه برای ارائه خدمات استقبال کرد و گفت: زمانی که گردشگر در خیابان یا یک مکان عبور می‌کند همزمان موزه‌ها و نقاط دارای ظرفیت حضور گردشگران قابل رصد است. 


صدوقی گفت: پیش از این 130 مرکز در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشتند و اکنون نیز 130 شرکت در حوزه خدمات افزوده حضور دارند. 



منبع: خبرگزاری میراث آریا